17. Környezet- és természetvédelmi tábor

17. KÖRNYEZET- ÉS TERMÉSZETVÉDELMI TÁBOR

A KATONASZÜLŐK GYERMEKEINEK

2020. július - augusztus

Mint eddig minden évben, 2020 elején is nagy lelkesedéssel kezdtünk a tábor tervezésébe-szervezésébe, hogy 17. alkalommal is maradandó élményt tudjunk adni a Honvédelmi Minisztériumban és Magyar Honvédségben szolgálók gyermekeinek. Aztán... március közepén megtorpant, majd megállt a szervezés a járvány miatt... maradt a találgatás, hogy mi lesz... hogyan lesz... az elején talán volt egy kis elkeseredettség is... aztán inkább reménykedtünk... nagyon!!! Sokaknak köszönhetően az országban csitult a járvány, egyre kedvezőbb hírek érkeztek az illetékesektől is, hogy a táborok hogyan tarthatók meg ezen a nyáron... így meg tudtuk hirdetni a tábort... igaz nem a hagyományos módon, hanem módosított létszámmal, több turnusban, igazodva számos szabályhoz és rendelkezéshez.

AZTÁN... a MH 93. Petőfi Sándor Vegyivédelmi Zászlóalj valamint az MH MH 64. Boconádi Szabó József Logisztikai Ezred katonáinak valamint a tábor szolgálati személyeinek több napos előkészítő munkája után július 5-én ELKEZDŐDÖTT A 17. KÖRNYEZETVÉDELMI TÁBOR.

De erről már "beszéljen" a tábornapló:

RÖVID TÁBORNAPLÓ - I. TURNUS

2020. július 05. vasárnap

11 órakor gyülekeztünk Budapesten, a Szabadság téren majd miután szüleink leadták a szükséges nyilatkozatokat és búcsút vettek tőlünk a kaposvári logisztikai ezred által biztosított autóbusszal megindultunk Karmacs irányába. Miután Székesfehérvár érintésével megérkeztünk a tábor területére, ahol elfoglaltuk szobáinkat és ismertették, hogy melyik csoportba tartozunk, kik lesznek a csoportunk vezetői.  A meleg ebéd elfogyasztása után után mindenki bemutatkozott, majd útra keltünk, hogy egy könnyű pár kilométeres gyalogtúra keretében megnézzük a Rezi-várat.

Vacsoránk a vár előtti tisztáson volt, ahol szalonnát sütöttünk. Innét indultunk haza Karmacsra az alaptáborba a szálláshelyre.

2020. július 06. hétfő

A mai napot egy kiadós tornával kezdtük a táborhely udvarán Deák László főtörzsőrmester vezetésével…

majd Zalacsányba buszoztunk, ahol a helyi halastó mellett megmásztunk néhány egészen meredek emelkedőt a kb. 3 kilométer hosszú Körtvélyesi-tanösvényen. Mire a túrázásból visszaértünk a gyülekezőhelyre, már ott várt bennünket a vatikáni nagykövet, Michael Auguste Blume apostoli nuncius. Föltettünk neki néhány kérdést arról, hogy jól érzi-e magát Magyarországon, pontosan mi a feladata egy nunciusnak, és milyen volt több mint 20 éven át missziós munkát folytatni Afrikában. Ezt követően visszamentünk Karmacsra és megebédeltünk. Készült egy csoportkép is a az apostoli nuncius úrral a karmacsi templom melletti téren..